بررسی تأثیر تاب آوری بر روی عملکرد سازمان با نقش میانجی گری مدیریت عملکرد ریسک و خرید

پذیرفته شده برای پوستر ، صفحه 303-329 (27) XML اصل مقاله (509.6 K)
: 1153-SCC3 (R1)
نویسندگان
1دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی، مؤسسه آموزش عالی راهبرد شمال، رشت، ایران
2دانشیار مدیریت، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
3استادیار حسابداری، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه گیلان، رشت، ایران.
چکیده
اختلالات ناشی از بحران‎های مختلف از گذشته تا به امروز بیشترین تأثیرات را بر عملکرد سازمان داشته است. یکی از موضوعاتی که در سال‎های اخیر بر اثر افزایش اختلال در فرایندهای سازمانی ناشی از بحران‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، طبیعی و انسانی توجه صاحب‌نظران را به خود جلب کرده مقوله تاب‌آوری سازمانی است. این تحقیق با هدف بررسی تأثیر تاب‌آوری بر روی عملکرد سازمان با نقش میانجی‎گری مدیریت عملکرد ریسک و خرید در مراکز بهداشتی و درمانی استان‏گیلان اجرایی شد. جامعه آماری تحقیق کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی استان گیلان بود که نمونه آماری شامل 330 نفر از میان افراد حاضر در این جامعه در نظر گرفته شد. جهت تجزیه و تحلیل داده‌های آماری و بررسی فرضیه‌های پژوهش بـا بهره‌گیری از نرم‌افزار آماری SPSS24 و AMOS24 با استفاده از مدل‎یابی معـادلات ساختاری انجام گرفت. تجزیه و تحلیل اطلاعات در این پژوهش در سطح اطمینان 95 درصد نشان داد که تاب‌آوری بر روی عملکرد سازمان، مدیریت عملکرد عملیاتی ریسک، عملکرد خرید و مدیریت عملکرد ریسک شهرت تأثیر مثبت و معناداری دارد. مدیریت عملکرد عملیاتی ریسک، عملکرد خرید و مدیریت عملکرد ریسک شهرت در ارتباط با تأثیر تاب‌آوری بر روی عملکرد سازمان نقش میانجیگری دارد.
کلیدواژه ها