کوپلینگ های انعطاف پذیر دیافراگمی در بسیاری از صنایع مرتبط با تجهیزات مکانیکی دوار از جمله در صنعت آب و فاضلاب و همچنین سایر صنایع همچون نیروگاه ها، پالایشگاه ها و همچنین در لوکوموتیوها وکشتی ها به منظور انتقال قدرت در شفتهای دواری که امکان هم محوری دقیق در آنها وجود ندارد، مورد استفاده قرار می گیرند. این کوپلینگ ها از سه قسمت اصلی هاب، پک دیافراگم و اسپیسر تشکیل شده اند؛ در این میان، دیافراگم مهمترین قسمتی است که وظیفه تحمل هرگونه نامیزانی در شفت ها را بر عهده دارد و در معرض بیشترین آسیب دیدگی قرار دارد. کوپلینگ های دیافراگمی در مقابل ناهمترازی محورها و گشتاور ایجاد شده در زمان اتصال قطعات دوار تحت تاثیر بار دینامیکی قرار گرفته و دچار خستگی مکانیکی می شوند و از خود عکس العمل نشان می دهند؛ این عکس العمل ها میتواند موجب شکسته شدن شفت ها، یاتاقان ها و دیگر قطعات مکانیکی شوند و صدمات جبران ناپذیری را به بار آورند؛ از همین رو تعیین حدود مجاز نامیزانی محوری و زاویه ای شافت ها با استفاده از تحلیل خستگی ناشی از بارهای دینامیکی ایجاد شده در اثر نامیزانی بسیار حائز اهمیت می باشد. در این پژوهش به کمک نرم افزار المان محدود Ansys به تحلیل خستگی یک نمونه کوپلینگ انعطاف پذیر دیافراگمی تحت نامیزانی، پرداخته شده است.